Björn Borg, el tennista de gel

Durant els anys de la meua infància el tennis era un esport d’una “minoria selecta” que, de tant en tant, es convertia en un esdeveniment de masses per obra i gràcia del triomf d’algun dels grans tennistes espanyols que la propaganda de l’estat s’encarregava de difondre a tort i a dret per presentar-lo com un èxit del règim.

La difusió dels èxits d’Orantes, Gimeno o Gisbert ens espentava a la majoria dels xiquets a agafar les raquetes i intentar emular els seus colps magistrals a les dues pistes de tennis que hi havia al poliesportiu del poble quan es quedaven buides una estona. Malauradament els millors tennistes no estaven a casa nostra, venien principalment dels Estats Units, però mentre jo agafava la raqueta pensant que els meus èxits als tornejos internacionals arribarien en uns anys, hi va haver un suec que va dominar el planeta tennis.

El tennista en qüestió fou Björn Borg, nascut a Estocolm el 6 de juny de 1956 i considerat un dels millors jugadors de la història, una condició que va assolir malgrat que sols va estar actiu fins els vint-i-sis anys.

Iceborg, com se’l coneixia per la seua actitud sempre calmada i la manca total de reaccions viscerals en guanyar o perdre punts durant un partit, fou capaç de guanyar onze títols de Grand Slam durant els huit anys que fou professional, alçà sis vegades el trofeu de Roland Garros i cinc el de Wimbledon, a més de jugar una final més a Londres i quatre vegades la final de l’Open USA.

Durant anys vaig pensar que havia sigut jo qui havia fet caure la mala sort sobre Iceborg, em resultava estranyament sospitós que precisament el suec perdera la final de Wimbledon, després de cinc triomfs consecutius, justament la primera vegada que la vaig vore en directe per televisió en companyia del meu oncle Silvestre; amb el temps vaig entendre que perdre contra John McEnroe no era una qüestió de mala sort sinó una circumstància més que probable.

Anuncis

Deixa un comentari

