Cormac McCarthy, l’home que em féu patir a “la carretera”

Cormac McCarthy

Imatge estreta de The Telegraph

En un parell de setmanes farà 7 anys que el meu amic Voro Almenar em va regalar un llibre titulat “La carretera”. Fins eixe moment jo no coneixia l’autor, Cormac McCarthy, però en començar a llegir el llibre uns dies després el seu nom va quedar per sempre gravat al meu cervell com un dels escriptors que més m’ha fet gaudir amb un llibre que, alhora, em va colpir d’una manera com mai cap lectura ho havia fet.

Cormac McCarthy va nàixer a Rhode Island el 20 de juliol del 1933. Les seues primeres publicacions les va fer a la revista The Phoenix de la Universitat de Tennessee, però després de publicar-les inicià un període vital que va dedicar a viatjar pels Estats Units i per Europa mentre escrivia intensament.

La seua primera novel•la es va publicar l’any 1965 i posteriorment l’han seguida un bon grapat de novel•les més, a més de guions cinematogràfics i algunes obres de teatre. Els experts afirmen que la narrativa de McCarthy es caracteritza pel laconisme i un realisme cru, i que està centrada en les qüestions essencials de l’existència humana, moltes vegades vistes des d’una perspectiva tràgica.

Després de llegir The road (“La carretera”) no puc estar més d’acord en això del realisme cru vist d’una manera tràgica, realment la seua lectura em va captivar des del principi, però a mesura que passava les pàgines no sols augmentaven les ganes de llegir, també es feia més fort el sentiment de patiment i de malestar perquè no podia evitar pensar en mi mateix en el lloc del protagonista del llibre i, el que era pitjor, em veia incapaç de seguir lluitant en les seues circumstàncies.

Temps després vaig vore l’adaptació cinematogràfica de la novel•la protagonitzada per Viggo Mortensen; però ja no fou el mateix, el meu cor ja s’havia endurit entre les pàgines de paper i podia mantenir-me a una distància de seguretat dels protagonistes de la pel•lícula. Si encara no ho heu fet aprofiteu aquest estiu per llegir el llibre de Cormac McCarthy, serà una bona inversió del vostre temps. Això sí, absteniu-vos si els vostres ànims no estan ben carregats de força, encara hi ha alguna amistat que no em dedica bons qualificatius perquè quasi li vaig provocar un trauma.

2 pensaments sobre “Cormac McCarthy, l’home que em féu patir a “la carretera”

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.