Mika Waltari, l’autor de Sinuhé l’egipci

Si de repent algú em preguntara per algun personatge finlandés em posaria en un veritable compromís, hauria de parar-me a pensar la resposta i intentaria guanyar temps parlant de les meravelles del seu sistema educatiu, malgrat que no el conec amb suficient detall; però, que voleu? Finlàndia està molt lluny i … Ja sé la resposta!!!!  Mika Waltari és l’únic nom que em ve a la memòria.

Mika WaltariMika Toimi Waltari va nàixer el 19 de setembre de 1908 a Helsinki, periodista de professió, va desenvolupar una destacada obra literària que inclou la poesia, el teatre i, sobretot, la novel·la de caràcter històric que va conrear principalment després de la Segona Guerra Mundial.

Les seues novel·les històriques es poden qualificar d’autèntics best-sellers i han estat traduïdes a una bona quantitat d’idiomes. Riques en particularitats històriques i meticulosament documentades, estan ambientades majoritàriament en el món mediterrani i els seus protagonistes reflecteixen el caràcter pessimista i desil·lusionat que després de la Segona guerra Mundial va envair el seu autor.

D’entre les obres de Waltari he de reconéixer que només n’he llegit una, la més coneguda segurament, Sinuhé l’egipci. Ja fa molts anys que va caure a les meues mans un diumenge pel matí (desembre de 1992) mentre tafanejava per les parades de llibres vells que hi havia a la Plaça Rodona. El vaig comprar sense saber-ne res de l’obra ni de l’autor, però vaig llegir les dues primeres línies: “Jo, Sinuhé, fill de Senmut i de la seua esposa Kipa, he escrit aquest llibre. No per cantar les lloes dels déus del País de Kemi, …”.

En llegir Kemi ho vaig tindre clar, vaig amollar les 500 peles pels dos volums, per als més joves són només 3 euros, i a hores d’ara són una de les millors inversions que he fet. Si no l’heu llegit encara no deixeu de fer-ho només pugueu, el temps que hi dediqueu serà ben profitós, vos ho assegure.Sinuhé

Anuncis

Un pensament sobre “Mika Waltari, l’autor de Sinuhé l’egipci

  1. Retroenllaç: Keke Rosberg, el pilot a qui va cantar-li Siniestro Total | Sóc d'Alcàsser, sóc de l'Horta

Deixa un comentari

