Dràcula, príncep de les tenebres

DráculaTot i que no sóc una persona massa propensa a patir atacs de por recorde que en dues ocasions vaig estar molt a prop del pànic. Hui vaig a dedicar-li l’entrada a un actor que és el responsable de la meua primera experiència terrorífica. A vore si dient-vos uns quants dels papers que ha interpretat sou capaços d’endevinar qui és l’actor en qüestió: Frankenstein, Dràcula, La Mòmia, Fu Manxú, Rasputin, Sherlock Holmes i darrerament ha sigut Saruman.

Segur que ja sabeu que hui parlem de Cristopher Lee, un més que prolífic actor anglés que va nàixer el 27 de maig de 1922 al centre de Londres en una família de molt ràncies arrels.

L’any 1948 va començar la seua carrera cinematogràfica en papers sense massa importància. No fou fins 10 anys després que el director Terence Fisher el va escollir per a succeir Boris Karloff en “La maledicció de Frankenstein” (1957). L’any següent protagonitzà Dràcula, i amb aquesta pel·lícula comença la història dels meues pitjors malsons d’infantesa que no vaig ser capaç de controlar fins ben entrada l’adolescència.

La imatge del comte de Transilvània estava tan gravada en la meua ment que encara hui recorde el crit esfereïdor que vaig amollar en sentir unes xafades que s’acostaven per darrere meu mentre jugava al replanell de l’escala de la casa dels meus pares.

Actualment sóc capaç de caminar a fosques per casa, ja no he d’encendre els llums de tot el trajecte si he d’anar a la cuina o al bany en meitat de la nit, però he de reconéixer que a fosques moltes vegades no puc deixar de recordar-me’n del comte Drácula i, adult i tot, mai no em fa gens de gràcia.

Anuncis

Un pensament sobre “Dràcula, príncep de les tenebres

  1. Retroenllaç: Vlad III de Valàquia, Dràcula l’empalador | Sóc d'Alcàsser, sóc de l'Horta

Deixa un comentari

